
Въпреки че сме известни като Daikin на много хора, пълното ни име на групата на компанията всъщност е Daikin Industries Ltd. Някои ще кажат, че сме доставчик на енергийно ефективни термопомпи, а други ще опишат нашата гама от търговски отоплителни и охладителни системи. Истината е, че всички ние сме тези неща и много повече.
Благодарение на нашето японско наследство и над 95-годишен опит в индустрията, нашите универсални интегрирани решения са дълбоко вкоренени в иновативни технологии и новаторски разработки на продукти, които отново и отново революционизират нашата индустрия, развивайки границите на комфорт и енергийна ефективност с всяка стъпка.
Нашата история (Rekishi)
Историята на Daikin Industries Ltd. започва през 1924 г., когато компанията е основана като Osaka Kinzoku Kogyosho Ltd от Акира Ямада, японски инженер, който стартира бизнеса с производство на части за самолети, заедно с пресоването и изтеглянето на метали и радиаторни тръби - оттук името му Kinzoku, което означава метал на японски.
С изобретението на по-безопасни флуоровъглеродни хладилни агенти (фреон) през 1931 г. започват нашите собствени тестове върху хладилни агенти тип фреон. През 1951 г. Daikin е готов да навлезе в индустрията за климатизация. Стартирайки с нова система за директно разширяване, Daikin се стреми да революционира начина, по който хладилните агенти се използват за обмен на енергия и охлаждане на помещенията.


Годините 1957 и 1958 са скок в производството за нас, тъй като представяме както ротационния компресор, така и първата си термопомпа на пазара. С пускането на ротационния компресор, ние станахме първият японски производител, създал компактен, херметически затворен компресор.
Докато глобалната енергийна криза през 1982 г. има далечни последици за цялата индустрия, изследванията, инвестициите и развитието продължават за Daikin с акцент върху променливия обем на хладилния агент (Variable Refrigerant Volume - VRV). VRV е революционна, техническа иновация за целия пазар на ОВК и хладилна техника с потенциал да осигури както комфорт, така и икономия на енергия.
До 2012 г. ние ставаме първата компания, която въвежда климатици, термопомпи и водоохлаждащи агрегати, използващи хладилен агент R-32. С три пъти по-нисък потенциал за глобално затопляне от хладилния агент R-410A ние водим по пътя към по-зелено, по-устойчиво бъдеще. Днес има приблизително 140 милиона климатика, работещи с R-32 по света1. По този начин ние постигнахме намаляване на CO2 с приблизително 230 милиона тона.
Бързото разширяване и придобиването на индустриални марки като Rotex, McQuay, Zanotti, Tewis или AHT Cooling довежда до забележителни събития в разширяването на офисите, фабриките и дъщерните дружества на Daikin. Днес в Daikin Group работят над 80 000 служители по целия свят. Daikin Central Europe е част от Daikin Group и оперира на 16 пазара с най-голямата мрежа от продажби и услуги от 1 600 партньори, монтажници и дистрибутори в Централна и Източна Европа.

Корпоративни ценности (Bijinesu kachi)
Kaizen е японски термин, означаващ „непрекъснато усъвършенстване“ или „промяна към по-добро“. Като бизнес философия той обхваща процесите, които непрекъснато подобряват операциите и включват всички служители.
Основните ценности на Daikin се концентрират около това разбиране, че заедно, чрез екипен дух, ориентиран към клиента подход и стремеж към непрекъснат растеж, ние можем да достигнем пълния си потенциал във всичко, което правим.
Това мислене ни помага да останем фокусирани върху целите си и да черпим сила от инерцията си, докато продължаваме да иновираме, разработваме и предоставяме решения, които променят начина ни на живот и работа.
Положително въздействие (Purasu no kōka)
Днес настоящото проучване на Eurobarometer 2021 показва, че 45% от европейците виждат изменението на климата като едно от най-големите предизвикателства за бъдещето на ЕС.3 Като ключов играч в индустрията за ОВК и хладилна техника искаме да гарантираме, че имаме положително въздействие както върху икономическия свят така и върху околната среда.
Ние вече допринасяме за високо качество на живот, комфорт, надеждна инфраструктура, продоволствена сигурност и икономически растеж в голямо разнообразие от индустрии. Нарастващата нужда от охлаждане, отопление и вентилация обаче оказва влияние върху глобалното затопляне поради увеличеното потребление на електроенергия и емисиите на хладилен агент. В Daikin ние поемаме сериозно отговорността си и се стремим да намалим въглеродния си отпечатък до минимум и да станем СО2 неутрални до 2050 г.

Инициативите на Daikin за кръгова икономика като L∞P от термопомпи Daikin VRV и L∞P от програмата Daikin-Recover-Reclaim-Reuse са важни стъпки към намаляване на въздействието върху околната среда на охлаждането и отоплението, особено в търговията на дребно и други индустрии. Daikin също е партньор на консорциума на „Retradeables“, първият в Европа онлайн пазар за употребявани хладилни агенти, който се финансира от програмата на ЕС Life и има за цел да създаде кръгова икономика за отработен хладилен агент чрез търговията с използвани хладилни запаси между монтажници и дистрибутори.
Перспектива и прозрение (Mitōshi)
Нашите продукти, печелещи награди, са предназначени да задоволят нуждите на нашите клиенти преди всичко, така че като търсим и поддържаме близки отношения както с потребителите, така и с партньорите, можем да гарантираме, че винаги слушаме, учим и намираме по-добри решения.
Поглеждайки назад към нашата богата история е очевидно, че макар че голяма част от това, което сме, произтича от нашето наследство, толкова повече от него идва от идеите и действията на нашия екип. От първите изследователи на Daikin, които проучват хладилните агенти, до тези, които разработват приложението на VRV, и тези, които се стремят към екологично чисти решения. Нашият екип прави Daikin такива, каквито сме днес.

Повече информация за Daikin Central Europe ще откриете тук.
Бележки:
1 Оценка на Daikin към декември 2020 г. Посетете също: https://www.daikin.com/csr/information/influence/hfc32.html
2 Сравнение с обичайни сценарии с използваните в момента R-410A и R-22.
3 https://www.europarl.europa.eu/at-your-service/en/be-heard/eurobarometer/future-of-europe