Skip to main content

От самолети до климатици и повече - Нашата история

От 1924 г. до наши дни и от Kaizen до Mitōshi: как нашето японско наследство е оформило нашата марка, нашите продукти и нашия успех.

Въпреки че сме известни като Daikin на много хора, пълното ни име на групата на компанията всъщност е Daikin Industries Ltd. Някои ще кажат, че сме доставчик на енергийно ефективни термопомпи, а други ще опишат нашата гама от търговски отоплителни и охладителни системи. Истината е, че всички ние сме тези неща и много повече.

Благодарение на нашето японско наследство и над 95-годишен опит в индустрията, нашите универсални интегрирани решения са дълбоко вкоренени в иновативни технологии и новаторски разработки на продукти, които отново и отново революционизират нашата индустрия, развивайки границите на комфорт и енергийна ефективност с всяка стъпка.

 

Нашата история (Rekishi)

Историята на Daikin Industries Ltd. започва през 1924 г., когато компанията е основана като Osaka Kinzoku Kogyosho Ltd от Акира Ямада, японски инженер, който стартира бизнеса с производство на части за самолети, заедно с пресоването и изтеглянето на метали и радиаторни тръби - оттук името му Kinzoku, което означава метал на японски.

С изобретението на по-безопасни флуоровъглеродни хладилни агенти (фреон) през 1931 г. започват нашите собствени тестове върху хладилни агенти тип фреон. През 1951 г. Daikin е готов да навлезе в индустрията за климатизация. Стартирайки с нова система за директно разширяване, Daikin се стреми да революционира начина, по който хладилните агенти се използват за обмен на енергия и охлаждане на помещенията.

Годините 1957 и 1958 са скок в производството за нас, тъй като представяме както ротационния компресор, така и първата си термопомпа на пазара. С пускането на ротационния компресор, ние станахме първият японски производител, създал компактен, херметически затворен компресор.

Докато глобалната енергийна криза през 1982 г. има далечни последици за цялата индустрия, изследванията, инвестициите и развитието продължават за Daikin с акцент върху променливия обем на хладилния агент (Variable Refrigerant Volume - VRV). VRV е революционна, техническа иновация за целия пазар на ОВК и хладилна техника с потенциал да осигури както комфорт, така и икономия на енергия.

До 2012 г. ние ставаме първата компания, която въвежда климатици, термопомпи и водоохлаждащи агрегати, използващи хладилен агент R-32. С три пъти по-нисък потенциал за глобално затопляне от хладилния агент R-410A ние водим по пътя към по-зелено, по-устойчиво бъдеще. Днес има приблизително 140 милиона климатика, работещи с R-32 по света1. По този начин ние постигнахме намаляване на CO2 с приблизително 230 милиона тона.

Бързото разширяване и придобиването на индустриални марки като Rotex, McQuay, Zanotti, Tewis или AHT Cooling довежда до забележителни събития в разширяването на офисите, фабриките и дъщерните дружества на Daikin. Днес в Daikin Group работят над 80 000 служители по целия свят. Daikin Central Europe е част от Daikin Group и оперира на 16 пазара с най-голямата мрежа от продажби и услуги от 1 600 партньори, монтажници и дистрибутори в Централна и Източна Европа.

Daikin Corporate culture - Kaiwa kitchen relax space

Корпоративни ценности (Bijinesu kachi)

Kaizen е японски термин, означаващ „непрекъснато усъвършенстване“ или „промяна към по-добро“. Като бизнес философия той обхваща процесите, които непрекъснато подобряват операциите и включват всички служители.

Основните ценности на Daikin се концентрират около това разбиране, че заедно, чрез екипен дух, ориентиран към клиента подход и стремеж към непрекъснат растеж, ние можем да достигнем пълния си потенциал във всичко, което правим.

Това мислене ни помага да останем фокусирани върху целите си и да черпим сила от инерцията си, докато продължаваме да иновираме, разработваме и предоставяме решения, които променят начина ни на живот и работа.

 

Положително въздействие (Purasu no kōka)

Днес настоящото проучване на Eurobarometer 2021 показва, че 45% от европейците виждат изменението на климата като едно от най-големите предизвикателства за бъдещето на ЕС.3 Като ключов играч в индустрията за ОВК и хладилна техника искаме да гарантираме, че имаме положително въздействие както върху икономическия свят така и върху околната среда.

Ние вече допринасяме за високо качество на живот, комфорт, надеждна инфраструктура, продоволствена сигурност и икономически растеж в голямо разнообразие от индустрии. Нарастващата нужда от охлаждане, отопление и вентилация обаче оказва влияние върху глобалното затопляне поради увеличеното потребление на електроенергия и емисиите на хладилен агент. В Daikin ние поемаме сериозно отговорността си и се стремим да намалим въглеродния си отпечатък до минимум и да станем СО2 неутрални до 2050 г.

Инициативите на Daikin за кръгова икономика като L∞P от термопомпи Daikin VRV и L∞P от програмата Daikin-Recover-Reclaim-Reuse са важни стъпки към намаляване на въздействието върху околната среда на охлаждането и отоплението, особено в търговията на дребно и други индустрии. Daikin също е партньор на консорциума на „Retradeables“, първият в Европа онлайн пазар за употребявани хладилни агенти, който се финансира от програмата на ЕС Life и има за цел да създаде кръгова икономика за отработен хладилен агент чрез търговията с използвани хладилни запаси между монтажници и дистрибутори.

Перспектива и прозрение (Mitōshi)

Нашите продукти, печелещи награди, са предназначени да задоволят нуждите на нашите клиенти преди всичко, така че като търсим и поддържаме близки отношения както с потребителите, така и с партньорите, можем да гарантираме, че винаги слушаме, учим и намираме по-добри решения.

Поглеждайки назад към нашата богата история е очевидно, че макар че голяма част от това, което сме, произтича от нашето наследство, толкова повече от него идва от идеите и действията на нашия екип. От първите изследователи на Daikin, които проучват хладилните агенти, до тези, които разработват приложението на VRV, и тези, които се стремят към екологично чисти решения. Нашият екип прави Daikin такива, каквито сме днес.

Daikin Central Europe - Call Centre - Daikin Support

Повече информация за Daikin Central Europe ще откриете тук.

 

Бележки: 
1 Оценка на Daikin към декември 2020 г. Посетете също:  https://www.daikin.com/csr/information/influence/hfc32.html
Сравнение с обичайни сценарии с използваните в момента R-410A и R-22.
3 https://www.europarl.europa.eu/at-your-service/en/be-heard/eurobarometer/future-of-europe

 

Научете повече

Намерете повече информация

Разгледайте нашия Virtual Experience Center

Намерете повече информация

Разгледайте нашия Virtual Experience Center

Намерете повече информация

Намерете повече информация

Разгледайте нашия Virtual Experience Center

Намерете повече информация