Ето какво още споделиха със слушателите на Дарик радио Михаел Хаас и Димитър Михов пред Ивана Арсова:
Ивана Арсова: Днес при мен са Михаел Хаас, Мениджър продажби и Димитър Михов, Техническа поддръжка за DAIKIN България. DAIKIN е водещ производител на климатици и отоплителни системи.
Ивана Арсова: Господин Хаас, това не е вашето първо посещение в България. От колко време работите за Българския пазар и колко често пътувате до България?
Михаел Хаас: Да, наистина не съм за първи път тук. Спрях да ги броя вече, но със сигурност съм идвал до България повече от 200 пъти. И трябва да призная, че малко по малко започвам да чувствам България като втори роден дом.
Всъщност аз имам много дълга история с DAIKIN. Повече от 21 години. За първи път посетих България през 1997 г. Работя като мениджър продажби за България от 9 години.
Благодарение на нашия голям успех и добро представяне в България, Димитър Михов от Бургас се присъедини към екипа ни преди 5 години, като се премества във Виена, за да осигури техническа помощ на нашите партньори тук.
Ивана Арсова: Господин Михов, какво е да работите за компания като DAIKIN?
Димитър Михов: За четвърти път тази година DAIKIN Централна Европа участва в програмата Great Place to work или „най-доброто място да работиш“.
Това онлайн проучване е напълно анонимно и оценява култура на работа и дава неутрална и независима оценка за аспектите, в които ние наистина искаме да бъдем най-добри.
3 пъти подред, DAIKIN Централна Европа е в списъка на най-добрите места за работа в Австрия, като ни беше позволено да използваме и официалното лого на “Great Pleace to Work”.
Работя за DAIKIN вече повече от 5 години и за мен е много важно, че съм част от компания, която е стабилна, добре позната и чийто продукти са с най-високо ниво на качество. Трябва да вярваш в продуктите и в компанията, за да можеш да запазиш доверието на клиентите - ден след ден, година след година.
Ивана Арсова: Господин Хаас, как е организирана работата на DAIKIN за Българския пазар?
Михаел Хаас: Нашият екип в Австрия се състои от 4-ма души, които са посветени изцяло на българския пазар: един човек е отговорен за логистика, един за маркетинг, Димитър и аз. Нашият офис е обособен отдел в DAIKIN Централна Европа, като се намира във Виена. DAIKIN работи в България от 1992 г.
Винаги, когато имаме нужда от подкрепа на сервизните техници, ние можем да разчитаме на 40 колеги от съседните ни страни. Плюс това: Имаме много добре изградена мрежа от опитни и добре обучени партньори от цялата страна, които да гарантират първокласно обслужване на клиентите.
Нека отбележа едно нещо много ясно: Българският пазар е един от най-важните пазари сред 15 страни в Централна Европа. Класирани по оборота, България е на 2-ро място!
Ивана Арсова: DAIKIN е водещ производител на климатици и отоплителни системи, и вашите продукти са много добре приети в България. Има ли специфики на българския пазар и разлики в сравнение с Европа и Австрия?
Михаел Хаас: Най-голямата разлика между България и другите пазари е, че българите купуват техните климатични системи главно за отопление. Докато например в Австрия се използват предимно само за охлаждане. Този факт прави климатиците DAIKIN толкова предпочитани за българския климат.
Друга разлика е, че в България повече от 90% от хората, които притежават климатици имат Сплит системи. В Австрия обаче, все още 63% от собствениците имат само мобилни климатични системи.