Skip to main content

Духът на Shokunin

  

Daikin е глобална компания. Тя е отличително японска, но със силно европейско въздействие. Накратко казано, тя има най-доброто от два свята.

 

Чували ли сте някога за японския shokunin? Въпреки че няма директен превод, цялостният смисъл е "майсторство на професията", желанието на човека всеки ден да бъде по-добър в това, което прави.

Това е. Почти перфектно описание и обяснение за това как в Япония се гледа на работата и производството, инженерството и строителството, както и цялостната отговорност. Като постоянен стремеж да се постигне още по-висока степен на съвършенство. Без значение дали става въпрос за автомобили, мобилни телефони или климатици.

Компания с история

Daikin е японска компания с история. Основана през 1924 година, тя е част от историята на иновациите: от първите пакетирани климатици и термопомпи през 50-те до първите мулти сплит системи през 60-те години на миналия век, Daikin е начело на ултра-ефективната инверторна технология, както и разработването на по-безопасни хладилни агенти. Daikin е чудесен пример за shokunin.

Също така обаче, Daikin се превърна в глобална компания през годините. Въз основа на японската технология, която се стреми към качество и опит, се добавят и силните страни на местата, където се намира Daikin. Например в Европа. От 1973 година продуктите на Daikin са нагодени и пуснати на пазара, съобразно специфичните нужди и изисквания на европейските клиенти. Освен това, гамата от климатици и термопомпи се произвежда в 14 съоръжения в цяла Европа, като добавя подчертано европейско усещане за качество и същевременно осигурява европейска стойностна верига.

Всички аспекти на околната среда

Комбинирайки най-доброто от два свята, Daikin постига и предлага възможно най-високо качество. Използваната технология, както и дизайна са отличени и признати от "Reddot Design Award", както и от "Good Design", "Designpreis Deutschland" и "Product Design Award ". В България, фирмата спечели наградата на списание "Наш дом" в категорията за иновативност и дизайн.

Но има още какво да се открие с Daikin. Една от основните ценности е отговорност към околната среда. От една страна, пускането на пазара на най-ефективните технологии като термопомпите и намаляването до минимум на въздействието върху околната среда на съоръженията и логистичната верига на Daikin. От друга страна, подкрепа и укрепване на инициативите за опазване на околната среда. Пример за това е и кампанията "Засаждаме бъдеще", при която Daikin ще подари дървета на 200 училища и детски градини. Daikin реши да използва хладилния агент R-32, който има Глобален  потенциал на затопляне (GWP) една трета по-нисък от R-410A (все още използван от други компании). Друга възможност да се издигне до смисъла на shokunin.

 

Свалете материали:

Свързани статии

Намерете повече информация

Разгледайте нашия Virtual Experience Center

Намерете повече информация

Разгледайте нашия Virtual Experience Center

Намерете повече информация

Намерете повече информация

Разгледайте нашия Virtual Experience Center

Намерете повече информация